Zo boost je jouw formule!

Als franchiseorganisatie wil je graag weten wat er bij je klanten speelt. Wat zij van jou vinden en verwachten. En, wat jij kunt doen om deze verwachtingen waar te maken of – beter nog – te overtreffen. Maar hoe zit dat bij je ondernemers? Het zijn belangrijke samenwerkingspartners, want zij vertegenwoordigen jouw merk in de regio’s. Door ondernemersbeleving te meten kun je effectief je groei versnellen.

De ondernemersbeleving meten is lastig. Hoe verzamel je de juiste feedback waarmee je echt iets kunt? De nieuwe regelgeving rondom privacy maakt het er ook niet makkelijker op. Om de juiste inzichten te krijgen lijk je te moeten kiezen tussen een kostbare investering of een gok wagen met een goedkoper alternatief.

Zo ga ik te werk:

Samen met jou bepaal ik welke inzichten nodig zijn om de ondernemersbeleving goed te begrijpen. Ik kijk naar de opbouw van de vragenlijst en zet formule specifieke thema’s in de juiste vraagstelling.

Afhankelijk van de doelstelling en de beschikbare informatie bepaal ik hoe we feedback gaan verzamelen. Vaak betekent dit dat ik periodiek enquêtes via email naar de ondernemers verstuur, maar ik kan ook interviews bij de ondernemers organiseren.

Ik zorg dat de juiste meting wordt uitgevoerd. Ik schrijf de teksten met een passende tone-of-voice en ontwerp de materialen aan de hand van jouw huisstijl. Ik voer de meting nauwkeurig uit en volg de respons continu, zodat jij 100% kunt vertrouwen op de kwaliteit van de verzamelde feedback.

De feedback maak ik inzichtelijk in een gebruiksvriendelijk online dashboard. Dit dashboard is 24/7 toegankelijk en biedt de mogelijkheid diverse analyses uit te voeren via filters om de ondernemerservaring optimaal te begrijpen – en te verbeteren.

Ik voer met regelmaat uitgebreide statische analyses uit, waarna ik je tijdens een gesprek praktisch advies geef om de ondernemersbeleving te optimaliseren. Zo weet je precies op welke wijze je het meeste resultaat kunt boeken. Kun je daar ook ondersteuning bij gebruiken? Ik help je om de ondernemersbeleving te verbeteren.

Voordelen

Verbeter de ondernemersbeleving

Weet wat er beter kan én hoe het beter kan in je formule. Je wilt je ondernemers graag de beste ondernemersbeleving bieden, de relatie met hen verbeteren en de omzet verhogen, maar om dat te kunnen doen dien je te weten wat er beter kan én hoe dit beter kan. Je ondernemer weet het beste wat hij verwacht. Je weet welke dienstverlening je wilt verbeteren maar je vraagt je af waar je moet beginnen. Welke informatie heb je precies nodig om de ondernemersbeleving te kunnen verbeteren? En, wanneer je deze hebt, hoe voer je de verbeteringen door en zorg je concreet voor de stap voorwaarts?

Wat is ondernemersbeleving meten met FormuleBooster

Met mijn wetenschappelijke achtergrond én jarenlange praktijkervaring help ik jou aan waardevolle inzichten zonder grote investeringen of verspillingen. Kwaliteit zonder grote investering, geen hoge opstartkosten, wel 100% kwaliteit. Je krijgt ondernemersfeedback waar jij direct wat mee kunt. Het gaat namelijk niet om de feedback, maar om wat je ermee doet. Met dat als uitgangspunt wordt de ondernemersbeleving gemeten.

Natuurlijk zijn er onderzoeksbureaus die voor jou kunnen uitdiepen wat de ondernemers in jouw organisatie vinden. Zij hebben absoluut verstand van het verrichten van onderzoek, maar in hoeverre ligt hun kennis en ervaring in specifiek franchise én wetenschap? Ook zijn er goede adviseurs die franchiseorganisaties verder helpen. Hun kennis van de processen in formules is veelal fantastisch, maar in hoeverre is het hun expertise om (wetenschappelijk) onderzoek te verrichten? Daarnaast zijn er veel online tools beschikbaar om zelf een vragenlijst te maken en te versturen. De ervaring leert dat het veel tijd kost om een dergelijke tool onder de knie te krijgen. En wanneer weet je of jouw vragenlijst compleet en juist is? Aan de hand van een real-time dashboard laat ik je zien hoe je zélf een krachtig stuurmiddel in handen krijgt dat je helpt bij het gezamenlijk willen verbeteren van de formule. Hierdoor zet je steeds kleine stapjes, allemaal stapjes in de goede richting.

Met het dashboard kun je direct aan de slag. Via concrete aanknopingspunten weet je hoe je de samenwerking kunt versterken. Uiteraard help ik jou hierbij. Vanuit de data reik ik je praktische inzichten en mindmaps aan op de bedrijfskundige gebieden ‘Structuur’ (organisatorische waarden) en ‘Sociaal’ (menselijke waarden).